KURALLAR
Ölçüler ve Kaporta :
Aracın toplam genişiliği - lastik ve jantlar dahil - 180 cm'yi geçemez.
Aracın toplam uzunluğu 420 cm'yi geçemez.
Aracın toplam yüksekliği 95 cm'yi geçemez.
Arka tekerleklerin önündeki kaporta (Yan Kanallar) 140 cm'den geniş olamaz.
Diğer araçların tekerleklerine zarar vermemek için ön tekerleklerin
önünde bulunan parçalar en az 10mm kalınlığında ve 5mm yarıçapında
olmak zorundadır.
Aracın yerden yüksekliği 50mm'den az olamaz.
Kanatlar ve Aerodinamik Arka kanatlar 100 cm genişliğini aşmamalı ve
bağlantıların derinliği 30 cm'den fazla olmamalıdır. Kanat tamamen
sağlam ve şasi ile bağlantılı olmalıdır.
Aerodinamik yüzeylerin hiç biri hareketli yapılamaz. Ön kanatlar 5 mm 'den fazla eğilmeden 50 kg ağırlığa dayanmalıdır.
Motor
Motorlar kapasite olarak 3000 cc'yi geçmemeli ve silindir sayısı 10 olmalıdır.
Bütün super veya turbo charge sistemleri yasaktır.
Motorlarda silindir başına beş valftan fazla kullanılamaz.
Motor Malzemeleri
Motorun krankmili, piston kolları malzemesi çelik veya demir dökümden yapılmalıdır.
Pistonlar, silindirler başları veya silindir blokları karbon fiber gibi komposit malzemelerden yapılamazlar.
Egzost Sistemi
Değişken geometrik uzunluktaki egzost sistemleri yasaktır.
Motoru Çalıştırmak
Pitte veya start anında aracı çalıştırmak için dışardan yardımcı alet kullanmak serbesttir.
Sürat Sınırlayıcı
Sürat sınırlayıcısı kullanmanın amacı sürücünün pit alanındaki süratini
kontrol ederek kaza olasılıklarını azaltmaktır. Sürat sınırlayıcılar
birinci, ikinci veya üçüncü viteslere uygulanabilir ve sadece pit
alanında kullanılabilir.
Ağırlık
Aracın ağırlığı sürücü dahil 600 kg'dan az olamaz.
Araçları istenen ağırlığa getirmek için safra kullanılabilir ancak bu işlem yarış sırasında yapılamaz.
Frenler
Her aracın iki ayrı hidrolik sistemine sahip bir fren sistemi
olmalıdır. Bu hidrolik sistemlerden birisi ön frenleri diğeri ise arka
frenleri kontrol etmelidir.
Her türlü güç arttırıcı ve kilitlenme önleyici sistemler yasaktır.
Her bir tekerlekte birden fazla - maksimum altı pistonlu - kalibre kullanılamaz.
Her tekerlekte birden fazla disk kullanılamaz. Bu diskin maksimum kalınlığı 28mm ve maksimum dış çapı 278 mm olmalıdır.
Süspansiyon ve Direksiyon Sistemi
Bütün araçlarda yaylı süspansiyon kullanılmalı ve sistem yeterli
esnekliği verecek kadar oynamalıdır (genelde kullanılan amortisörler 5
cm civarında oynayarak gerekli esnekliği sağlarlar).
Süspansiyon sistemi devamlı olarak sabit kalmalıdır ve kaza anında
sürücülere çarpmasını önlemek için çelik bir kablo ile tekeleklere
bağlanmalıdır.
Dört tekerlekten kullanım yasaktır. Ancak sürücünün harcadığı gücü azaltabilecek hidrolik sistemlere müsaade edilir.
Lastikler ve Jantlar
Tekerlek sayısı dört ile sınırlandırılmıştır.
Bütün jantlar metalden yapılmalıdır.
Maksimum arka tekerlek genişliği : 380 mm
Minimum arka tekerlek genişliği : 365 mm
Minimum ön tekerlek genişliği : 305 mm
Maksimum ön tekerlek genişliği : 355 mm
Maksimum tekerlek çapı : 660 mm
Transmisyon
Sadece iki tekerden çekiş kullanılabilir ve otomatik vites kutusu yasaktır.
Her vites değişimi sürücü tarafından başlatılmalıdır.
İleri vites oranları minimum olarak 4, maksimum olarak 7'dir.
Bütün araçlar, araç motoru çalışırken devreye sokulabilecek bir geri vites ile donatılmalıdır.
Yakıt Tankı
Tanklar FIA'nın onaylamış olduğu ve kaza anında yayılmayı önleyici yumuşak lastikten yapılmalıdır.
Tank motor ile sürücü arasına konulmalı ve sürücünün sırtından 30 cm daha öne geçmemelidir.
Yakıt Alımı
Yarış sırasında araçlara koyulan bütün yakıtlar FIA tarafından
onaylanmış donatımla yapılmalıdır. Bu malzemelere yapılacak her türlü
değişiklik önceden FIA tarafından yazılı olarak konfirme edilmelidir.