Motorun yanma odasında patlayan
yakıt ve hava karışımı, dışarıya egzoz gazı olarak çıkar. Bu çıkış ne
kadar rahat gerçekleşirse, motor o kadar performanslı çalışır.
Bu arada egzoz sesi de biraz artar. Otomobil üreticileri egzoz
sistemin!, hem ses izolasyonu hem de performansı bir arada sunabilmek
amacıyla geliştirirler.
Performans sağlayan egzoz sistemlerindeyse çıkışlar daha da
rahatlatılarak egzoz gazının dışarıya çok daha kolay atılması sağlanır.
Egzoz sisteminin tüm parçaları, çeşitli firmalar tarafından üretiliyor.
Bu parçaların basında gelen son susturucu ve egzoz manifoldu (headers),
otomobilin performansını en çok etkileyen parçalar.
Headers, yanma odasında oluşan gazın dışarıya daha rahat ve düzenli
çıkabilmesini sağlar. Her silindirden ayrı ayrı çıkan atık gazlar,
headers sayesinde bir düzene girer ve bunların oluşturduğu negatif
basınç gücün daha da artabilmesini sağlar
Headers takıldığı takdirde, otomobilin orijinal egzoz sisteminin de
komple değiştirilmesi gerekir. Bu şekilde otomobilin motor yapışı ve
hacmine göre yüzde 5 ile 10 arasında güç artışı sağlanabilir. Egzoz
sisteminde çok fazla değişiklik yapmak istemeyenlerse, sadece son
susturucu veya bununla birlikte orta susturucuyu değiştirmekle de
yetinebilirler. Ancak bu durumda fazla bir güç artışı sağlamayabilir.
Genellikle paslanmaz çelikten üretilen egzoz sisteminin orijinalinden
daha hafif olması da performans severler için bir avantaj sayılabilir.