FORUM SİTEMİZE HOŞ GELDİNİZ FORUM SİTEMİZEMİ KAYIT OLMAK MI İSTİYORSUNUZ YADA GİRİŞ Mİ YAPMAK İSTİYORSUNUZ HAYDİ O ZAMAN TIKLAYIN Smile
FORUM SİTEMİZE HOŞ GELDİNİZ FORUM SİTEMİZEMİ KAYIT OLMAK MI İSTİYORSUNUZ YADA GİRİŞ Mİ YAPMAK İSTİYORSUNUZ HAYDİ O ZAMAN TIKLAYIN Smile
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaAnasayfa  GaleriGaleri  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 Nitro Oksid ve Emisyonları

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
efe_ersin

efe_ersin


Mesaj Sayısı : 411
Yaş : 40
İL PLAKANIZ : 34
İŞ/HOBİ : müzik resim şiir
Lakap : efe
Kayıt tarihi : 20/01/09

Nitro Oksid ve Emisyonları Empty
MesajKonu: Nitro Oksid ve Emisyonları   Nitro Oksid ve Emisyonları Icon_minitimePaz Ocak 25, 2009 12:39 pm

Nitro Oksid ve Emisyonları

Nitro
Oksid?in (N2O) kullanılması havayı kirleten nitrojen oksitlerinin (NOx)
artması anlamına gelmez. Elbette ki NOS?un yaptığı ?sadece yarış için?
olan sistemler, emisyon kontrollü motorlarda kullanımı kanuni değildir.
Buna rağmen, NOS sistemlerinin çoğu 50 eyaletten ABD?de kullanımının
kanuni olduğuna dair belge almıştır. Emisyon kontrollü araçlarda
kullanım tasdiki bağımsız laboratuvar testleri tarafından alınmış olup,
bu NOS sistemlerinin egzost emisyonlarının normal sürüş koşullarında
arttırılmadığı ispata bağlanmıştır. Emisyon kontrol tüzüklerine bağlı
olan motorlarda emisyon müsadeli NOS kitlerinin kullanılmasını
öneririz.


Nitro Oksid ve Emisyonları 4yo0
NOS Sistemlerinin Tipleri

NOS
sistemlerinin başlıca iki çeşidi vardır. Spray bar plate sistemleri,
karbüratör ve manifold arasında bir ara plate ile kullanılan Powershot
(güçlü atış), Cheater (aldatıcı), Big shot (büyük atış) gibi. Bu plaka,
built-in olan spray barlarının içinden emme manifold kanallarına nitro
ve ilave yakıt verir. Çoğu yakıt enjeksiyon motorları ve Top Shot gibi
olan sistemler için olan nitro sistemleri, plate sistem teknolojisinin
değişik şekilleridir. Plate sistemleri 50 ya da extra 400 beygir gücü
verebilir. Çoğu plate sistemleri ayar yapılabilen beygir gücü kazanımı
ve sistem ayarı için çıkarılabilen nitro ve yakıt jet özelliklerine
sahiptir. Plate sistemleri cadde ve çoğu yarış sınıflarında kullanılır.
Diğer taraftan, direkt port sistemleri mümkün olduğunca emme valfine
yakın olan herbir emiş yolu?na nitro ve ilave yakıt verebilmek için
özel dizayn edilmiş enjektörler, fogger memeler kullanır. Bu sistemler,
herbir silindire aynı miktarda verirken bolca nitro ve yakıt akıtır.
Multiple stage direct port sistemleri, bazı profesyonel yarış
motorlarında 1000 ekstra beygire kadar artış yapmıştır. Bütün NOS
direkt Port sistemlerin özelliği beygir ayarlamaları ve sistem tuningi
(ince ayar) için değiştirilebilen nitro ve yakıt jetleridir. Direkt
port sistemleri aşağı yukarı hertürlü motorlarda hem cadde hem de yarış
uygulamalarında kullanılır.Yakıt enjeksiyonu için olan bazı nitro
sistemleri Direkt Port teknolojisinin değişik bir ifadesidir. Benzin
enjeksiyonu için olan bir sistem tipinde üst emme yoluna nitro ve yakıt
enjekte etmek için bir direkt port stili nozzle (meme) kullanılır. Kuru
manifold stili nitro sistemleri nitro?yu hava akımı içine olacak
şekilde yukarı doğru enjekte ederken ilave yakıt, motorun kendi yakıt
enjeksiyon memelerince verilir


NOS Sisteminizin İnce Ayarı (Tuning) için Hatırlanması Gereken Birkaç Önemli Husus.

Bu
çok eskimiş bir ifade gibi gözükse de, Nitro deneyiminizin başarılı mı,
başarısız mı olacağı konusunda muhtemelen daima 1 numaralı sebebi
olacaktır. Daima herhangi bir işe başlamadan evvel sisteminize konulan
bütün talimatları okuyun! Motorunuzda bir şeyin değiştirilmesine karar
verebilirsiniz veya dergilerde okuduğunuz sistemimizden farklı yeni bir
şey dizayn etmiş olduğumuzu görebilirsiniz. Biraz zaman ayırarak bütün
talimatları dikkatlice okuyun. Daima tutucu şekilde başlayın. Tavsiye
ettiğimiz jet kombinasyonları hakkındaki tavsiyelerimizi takip edin ve
ayar gerektiren bir sisteme sahipseniz en alt seviyeden işe başlayın.
Jetleri değiştirmek daima birkaç dakikanızı alır bu sebepten en üst
seviyeden başlayarak gereksiz riskleri üstlenmeyin Motorunuzun ne
kadarlık bir gücü kaldırabileceği hakkında gerçekçi olun. Burada
ileriye gitmeyin. Siz sadece motorunuzda bulunan parçaları kesin olarak
biliyorsunuz. Bu parçalar hakkında şüpheniz varsa, bizim teknik
hattımızı arayabilir ve size yüksek tecrübesi olan teknik elemanımız bu
özel kombinasyonunuz için nelerin emin olduğu hakkında yardımcı olur.
Motorunuzda neyin olduğunu bilmiyorsanız o taktirde motorun
içindekilerin fabrikanın taktıklarından ibaret olduğu farzedilerek en
emin durumda olacak ve bu uygulama için doğru sistemi seçeceksiniz.
Güç, yakıttan gelmektedir.


NOS
sisteminizin
tedarik ettiği ilave yakıt miktarıyla ilave güç ayarlanır. Eğer yakıt
orada değilse hiçbir zaman güç olmaz ve hiçbir nitro miktarı veya başka
bir şey onu geri getiremez. Sistemin kullanılması esnasında mümkün olan
yakıt miktarını idare eden el altında tipik iki kontrol vardır; yakıt
jet ebadı ve yakıt basıncı. Sistem yakıtı akıtırken, doğru yakıt
basıncı okunur. Bazı yakıt basınç regülatörleri hatalı rakkam verirler,
çünkü basınç okuma sistemi çalışmazken tırmanırlar. Bu olduğu zaman,
gerçek akan yakıtın basıncı umulandan çok daha aşağıda olup, problem
yaratacaktır. Yanlış ateşleme veya detonasyon ile ilgili problemlerle
karşılanınca, DAİMA ilk önce nitro jet miktarını azaltın! Gücün
yakıttan geldiğini hatırlayın, Nitro?dan değil, yakıt vermek suretiyle
soğutmaya çalışmak, basit olarak biraz daha güç verir ve problemi
karışık hale getirir. Karbüratörler aşırı zengin işleyen soğutucuyla
jetlenir ve daha az güç üretir. Aşırı zenginleşerek jetlenen NOS
sistemleri muhtemelen biraz daha güç verir, böylece problemlerle
karşılaşırsanız, ilk evvela nitro jetin (jetlerin) miktarını azaltın.
Sisteminizin nasıl çalıştığının yanıtını almak için bujilerinizi
kontrol ettiğinizde, HERBİR BUJİYİ KONTROL EDİN, sadece kolay
ulaşılabilenleri değil. İki silindir hiçbir zaman aynı şekilde
çalışmaz.Nitronun bir karakteristik özelliği de bujileri
temizlemesidir, öyle ki daha yeni takılmış gibi gelir.Buji porseleni
üzerinde küçük gümüş parçacıkları gibi detonasyon işaretleri varsa
nitro jet miktarını azaltın.Bujinin toprak kordonu bir
mavimsi-gökkuşağı renkleri gösteriyorsa, nitro jet miktarını
azaltın.Eğer toprak hattları erime emareleri veriyorsa, nitro jet
miktarını azaltın ve daha kısa olan ve daha kalın toprak hatlı buji
takın. Hiçbirşeyi değiştirmediğiniz halde sisteminiz aniden problem
çıkarmaya başlarsa kuralı bozan sıklıkla bir tıkanmış nitro veya yakıt
filitresidir. Sisteminizle birlikte verilen talimat broşürü nitro ve
yakıt filitre elemanlarının nerede bulunduğunu gösterir, onları
periyodik olarak kontrol edin. Anlayamadığınız veya onaramadığınız bir
problemle karşılaştığınızda bizi aramaktan çekinmeyin. NOS
sisteminizden en iyi netice almanız için biz buradayız.


Nitro Oksid ve Emisyonları Nos

Artı Beygir Gücünü Nasıl Elde Etmeli?

Bir
motor, yakıt yakarak çalışır ve genişleme yaparak pistonları aşağıya
iter. Daha fazla beygir gücü yapmak istiyormusanız, daha fazla yakıt
yakın. Böylece motor pistonları aşağıya daha kuvvetle itecektir. Çok
kolay gibi geliyor fakat o kadar da değil. Gücü arttırmayı, kompleks
bir mühendislik problemi yapan çok sayıdaki faktörler olduğundan, biz
burada sadece üç ana esası ele alacağız. Herşeyden evvel, tüm yakıtlar
yanabilmek için oksijene ihtiyaç duyar. Daha fazla yakıt yakmak
istiyorsanız, daha fazla oksijen vermeniz gerekecektir.


motor
performans ürünleri yakıt ve oksijen akışını arttırarak gücü
yükseltirler. Eksantrikler, daha hacimli karbüratörler veya valfler,
porting, emme manifoldu, egzost headers'ları, supercharger'lar,
turbo'lar, ve NOS geliştirilmiş bir motorun nasıl hava aldığını göstere

n
açık örneklerdir (daha fazla yakıt yakmak için daha fazla oksijen) ve
bu size artan beygir gücü verir. Oksijen ve yakıtın akışını arttırmak
için en etkin yol muhtemelen Nitro oksid enjeksiyon sistemidir. Nitro
sisteminin bu kadar büyük beygir gücü üretmesinin başlıca sebebi budur.


Diğer
bir temel güç faktörü yakıtın buharlaştırılmasıdır. Diğer yarış
yakıtlarında olduğu gibi benzin sıvı haldeyken yanmayacaktır. Benzin,
yanabilmesi için buhar haline dönüştürülmelidir. Benzinin buhar haline
dönüştürülmesi kolay bir işlemdir. Bu husus temel olarak dışarıya bir
bardak su koyup kurumasını beklemeden farklı değildir. Elbetteki
motorun içinde buharlaşma çok çabuk olmaktadır. 8000 RPM?de çiğ
benzinin buhara dönüştürülmesi, yeterince buharlaştırma işleminin
harekete geçirilmesinde anahtar, motor ısısı ve yakıt atomizasyonudur.
Atomizasyon işlemi çiğ yakıt akışını çok küçük damlacıklara dönüştürür
ve böylece buharlaşma yüzeyinin genişlemiş olmasından ötürü buharlaşma
hızlanır. Yakıt damlacıklarının ebadı çok önemlidir. Büyük bir damla
benzin alın ve onu on küçük damlacığa dönüştürün, bu durumda daha etkin
buharlaştırma için yüzey sahasını genişletmiş olmaktasınız. Sonuç,
yanmak üzere daha fazla yakıt elde edilmiş olur. İyi dizayn edilmiş
olan bir NOS sistemi, nitro ile birlikte motora akan yakıtta çok küçük
damlacık ebatları meydana getirir. İşte bu sebepten dolayı NOS
sistemleri diğer sistemlere göre daha güçlü beygir gücü oluşturur.


Bizim
bakacağımız üçüncü ana güç faktörü, hava/yakıt karışımının
yoğunluğudur. Toros?larda ki 5000 metredeki geçitte hiç jogging yapmayı
denediniz mi? Nefesiniz kesiliyor değil mi? Atmosferin
yüksekliklerinde, deniz seviyesinde olduğuna nazaran hava daha ince ve
daha az yoğunluktadır. İşte bu sebepten dolayı, deniz seviyesinde olan
İstanbula?da yolda giden bir kamyona göre, Toroslardaki bir yolda giden
kamyon daha yavaş ilerler. Yoğunluk, atmosfer basıncı (üzerinizde olan
atmosferin ağırlığı), sıcaklık, ve nem tarafından etkinleşir.
Atmosferin basıncını değiştiremeyiz, ancak bir dereceye kadar emme
odasının ısısını düzenleyebiliriz. Cool can?ler ve intercooler?lar
yakıt ile hava/yakıt karışımını soğutarak daha yoğunlaştırırlar ve
böylece ekstra bir güç meydana getirirler. Bu karışım ne denli daha
yoğun olursa silindir yanma için yakıt ve havayla daha fazla sıkışır ve
daha fazla güç oluşturur. Nitro oksid enjekte edildiğinde derhal likit
halinden gaz haline dönüşür ve çok soğuk olur. Bu soğuk nitro buharı
manifolddaki tüm emme odasının ısısını 65 derece Fahrenheit?a kadar
düşürür. Daha yoğun karışım bir nitro sistemiyle motor?a çok daha fazla
güç üretmesine yardımcı olur.
window.google_render_ad();
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.modifiyelim.friendhood.net
 
Nitro Oksid ve Emisyonları
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: MODİFİYELİ ARAÇLAR-
Buraya geçin: