Motor gücünü arttırmayı sağlayan yöntemlerden biride standarttan daha yüksek dereceli Egzantrik mili takmaktır.
Milin görevi emme ve egzost sübaplarını kontrol etmektir. En eski ve
verimli yollardan biri olan Egzantirik mili modifikasyonu sonucunda %35
e varan güç artışı sağlanabilir.
Yüksek dereceli versiyonlar, süpapların açılma ve kapanma zamanlarını
uzun tutarak yanma odasına birim zamanda daha fazla yakıt ve hava
girmesini sağlıyor.
Dolayısıyla daha fazla yanma gerçekleşiyor. Buda daha fazla güç
anlamına geliyor. Milin üzerindeki kamların açıları ve yapışma göre
tork yada güç etkileniyor. Sivri kamil miller, süpapları erken açarak
torkun artmasını sağlarken, geniş tepeli kamlar gücü artırmak için
tercih ediliyor. Yuksek dereceli egzantrik milleri, motorun rolanti
devrini de yükseltiyor. Ancan bunu yaparken motorun rolantide dengesiz
çalışmasına neden olabiliyor. Verimli bir modifikasyon işlemi için,
egzantrik milinin dışında supapların hareketini sağlayan diger mekanik
ve elektronik parçaların da geliştirilmesinde yarar var. Örnegin
süpaplar, süpap yayları, egzantrik mili kasnakları, beyin programı,
ateşleme sistemi gibi.
LIFT:
Lift, eksantrik milinin sübaplari ne kadar bastırdığını gösteren değerdir.
DURATION:
Sübapin yatağından çıktığı zamanki derece ölçümüdür.
OVERLAP:
Giriş ve çıkış subaplarının aynı anda açık olduğu sürenin derecesidir.
Giriş eksantrik milinin açılış numarası çıkış eksantrik milinin kapanış
numarasına eklenerek hesaplanır.
POWER BAND:
Eksantriğin gücünü verimli bir şekilde verebildiği devir aralığıdır.
Dereceli Eksantrik Mili Ne Kadar Güç Verir:
Cadde otomobilleri için üretilmiş eksantrikler derecelerine ve
kullanıcının seçimine göre 10 bg ile 25 bg arasında güç üretebilecek
kapasitedelerdir, yarış otomobilleri için üretilmiş eksantrikler ise
çok daha yüksek olarak 80-100 bg'lere kadar güçler üretebilmektedirler.