On yıllık araştırma ve geliştirme çalışmasının ardından Yamaha,
80'li ve 90'lı yıllarda herkesin adından söz ettiği ilk VMAX modeline
yaraşır bir varis yarattı. Yamaha'nın yeni özel VMAX modeli 21'inci
yüzyılın motor ve şasi teknolojisi ile inanılmaz bir güç, rakipsiz
hızlanma hissi ve benzersiz bir adrenalin yüklemesi sunuyor.
Yeni VMAX. Hızlanma hiç bu kadar iyi hissedilmemişti! Elde
cilalanmış alüminyum hava girişlerinden dört adet siyah susturucuya
kadar VMAX güç ve adrenalini çağrıştırıyor. Daha yakından bakacak
olursanız efsanenin gerçek olduğunu göreceksiniz. Tamamen yeni, yüksek
teknoloji ürünü, 1,678 cc V4 motor, inanılmaz bir güç (200 BG) ve tork
üretiyor - VMAX'ın hızlanma hissi, Yamaha'nın gelişmiş elektronik
teknolojileri YCC-I (Yamaha Yonga Kontrollü Emme) ve YCC-T (Yamaha
Yonga Kontrollü Gaz Kelebeği) ile azami düzeylere ulaşıyor. VMAX mega
gücü mega kontrol ile birleştiriyor, seçtiğiniz yol ne olursa olsun.
TEKNİK AÇIDAN V MAX V MAX MOTORUNUN ÖZELLİKLERİ Tamamen yeni sıvı soğutmalı 4 zamanlı V4 motor* Yeni
VMAX modeline güç veren tamamen yeni 1,679cc, sıvı soğutmalı, 4 zamanlı
DOHC 65 derece V4 motor, yüksek seviyelerde güç ile yaratılan unutulmaz
hızlanma deneyimiyle birlikte gösterişli tasarım sunmak için
tasarlanmıştır.
90.0
x 66.0mm'lik çap x strok (bir önceki VMAX 76.0 x 66.0mm) ölçüleri ve
11.3:1'lik sıkıştırma oranıyla; bu görsel olarak korkutucu yeni motor
9,000 dev/dak'da 147.2 kW (201 BG)** güç ve 6,500 dev/dak'da 166.8 Nm
(17.0 kg-m) tork üretmektedir.
TEKNİK AÇIDAN V MAX Kompakt beş köşeli yanma odaları
- Yeni
VMAX motorunun azami performansına ulaşmasını sağlayan hızlı ve verimli
yanma sürecini elde etmek için, Yamaha, 4-supaplı beş köşeli yanma
odasını tasarladı. Bu yenilik zincir ve dişli kam tahrikini
birleştirerek emme ve egzoz kam milleri arasındaki teması en aza
indirirken daha kompakt silindir kapağı tasarımına izin vermektedir.
İridyum bujilerYüksek performans sağlayan beş köşeli yanma odaları ve gelişmiş çip
kontrollü teknolojinin yanı sıra, yeni VMAX aynı zamanda iridyum
bujiler kullanmaktadır. Bu özel bujiler genellikler yüksek performanslı
motosikletlerin çoğunda kullanılmaktadır ve tüm motor devirlerinde çok
verimli yanma sağlamak için tasarlanmıştır.
29 derecelik dar supap açısı V MAX tasarımında dar subap açısı kullanılmıştır. Bu dar açı, motor
boyutlarını azaltırken aynı zamanda daha güçlü motor performansı için
optimize edilmiş port şekillerinin kullanımına izin vermektedir.
Özel metodla karbonlanmış biyel kollarıKırılarak ayrılan (FS) karbonlanmış biyel kolları ilk kez 2004 model
YZF-R1 modelinde kullanıldı ve yeni 1,679cc V4 motorun yüksek güç ve
tork çıkışı ile başa çıkabilmek için artık bu teknoloji yeni VMAX
modelinde de kullanılmakta.
YCC-I Yamaha Elektronik Kontrollü EmmeGenel olarak, uzun emme kanalı düşük ve orta devir aralığında motoru
güçlendirir, kısa emme kanalı yüksek süratlerde yüksek performans için
basınç dalgası atımlarını hızlandırır.
YCC-I
(Yamaha Elektronik Kontrollü Emme) sistemi, emme kanalı uzunluğunu
değiştirerek motor devrine en uygun pozitif emme dalgasını vermek için
?ayarlanmıştır'.
Yakıt Enjeksiyonu ve YCC-T - Yamaha Elektronik Kontrollü Gaz KelebeğiYeni VMAX modelinde görülen diğer bir gelişmiş özellik ise mevcut
Yamaha supersport modellerinde kullanılan tasarıma sahip Yamaha
Elektronik Kontrollü Gaz Kelebeğidir.
Bu
yenilikçi gaz kelebeği oldukça yüksek hesaplama hızına sahiptir ve
sistemi devreye sokarak sürücünün hareketlerine cevap vermesi için her
milisaniye motorun çalışma durumunu belirler.
Yeni VMAX
modelindeki YCC-T sistemi tüm durumlarda istenilen tork eğrisi ile
birlikte muhteşem hızlanma duygusunu vermeye yardım etmekte ve ayrıca
1,679cc V4 motorun, gaz kelebeğinin çok hızlı açıldığı anlarda
?boğulmasını' önlemektedir.
Daha az bakım gerektiren tahrik miliYeni modele geçmek isteyen eski VMAX sahipleri ve aynı zamanda VMAX
hızlanmasının olağanüstü heyecanını keşfetmek isteyen sürücüler yeni
tahrik mili sisteminin daha az bakım gereksinimi ve üstün güvenirliğini
takdir edecekler.
Kısa titanyum susturuculara sahip 4-1-2-4 egzoz sistemiTamamıyla mükemmel performans için yeni VMAX, kısa susturuculara sahip
4-1-2-4 egzoz sistemine sahip.
Hafif magnezyum kapaklarDaha düşük ağırlık ve yüksek kaliteli görünüm için, debriyaj kapağı, AC
dinamo kapağı ve tahrik mili kapağı hafif magnezyum alaşımdan
üretilmiştir.