FORUM SİTEMİZE HOŞ GELDİNİZ FORUM SİTEMİZEMİ KAYIT OLMAK MI İSTİYORSUNUZ YADA GİRİŞ Mİ YAPMAK İSTİYORSUNUZ HAYDİ O ZAMAN TIKLAYIN Smile
FORUM SİTEMİZE HOŞ GELDİNİZ FORUM SİTEMİZEMİ KAYIT OLMAK MI İSTİYORSUNUZ YADA GİRİŞ Mİ YAPMAK İSTİYORSUNUZ HAYDİ O ZAMAN TIKLAYIN Smile
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaAnasayfa  GaleriGaleri  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 NOS (Nitrous Oxide System) Hakkında Biraz Bilgi...

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
efe_ersin

efe_ersin


Mesaj Sayısı : 411
Yaş : 40
İL PLAKANIZ : 34
İŞ/HOBİ : müzik resim şiir
Lakap : efe
Kayıt tarihi : 20/01/09

NOS (Nitrous Oxide System) Hakkında Biraz Bilgi... Empty
MesajKonu: NOS (Nitrous Oxide System) Hakkında Biraz Bilgi...   NOS (Nitrous Oxide System) Hakkında Biraz Bilgi... Icon_minitimePaz Ocak 25, 2009 12:25 pm


NOS (Nitrous Oxide System) Hakkında Biraz Bilgi...





NOS (Nitrous Oxide System) Hakkında Biraz Bilgi... Nos-02001
NOS (Nitrous Oxide System) Hakkında Biraz Bilgi... Nos2
Dünya’da,
deniz seviyesinde soluduğumuz havanın %78’i Nitrojen (Azot), %21’i
Oksijen ve %1’i diğer gazlardan meydana gelmiştir. Nitrous Oxide (N2O)
dünya atmosferinde bulunan başlıca iki bileşimden elde edilmiştir.

NOS
= (N2O) yanıcı olmayan soğutucu özelliğe sahip yanma hücrelerine daha
fazla oksijen girmesini sağlayan bir gazdır. Basit olarak Nitro aynı
zaman dilimi içinde daha çok miktardaki yakıtı yakmamızı sağlar ve bu
da artı beygir gücüdür. Enerji Nitrous’dan değil benzinden gelir.

NOS
hakkında bilinmesi gereken en önemli nokta Nitrous’un yakıt
olmadığıdır. Yakıt buharlaştığında daha iyi yanar, yakıt yanma
yüzeylerini atomizasyon ile daha çabuk buharlaştırırsak yanma
yüzeylerini çoğaltarak genişletmiş oluruz. Cool Can ve Intercooler’ın
da amacı havayı soğutarak daha yoğunlaştırırmak ve böylece ekstra bir
güç meydana getirmektir.

Nos Nasıl Çalışır:
Nos gazı 2 bölüm NİTROJEN (Azot) ve bir bölüm OKSİJEN’den ibarettir.
Yoğunluk olarak %36’sı oksijendir. Motorun içerisinde yaklaşık 572
fahrenaytta nitro bölünerek içindeki oksijeni serbest bırakır, bu extra
oksijen daha fazla yakıtın yanmasını temin ederek ilave güç yaratır.
Nitrojen (Azot) ise yanma işleminin kontrolune yardımcı olarak artan
silindir basınçlarına koruyucu kalkan ve nemlendirici etkisi yaparak iç
soğuma etkisi ile motor giriş ısısını 60-75 Fahrenayt derece düşürerek
iç soğuma etkisi yapar.

Karburator
altına koyulan bir plate ve bu plate’in ortasından geçen püskürtücü
hat, bu püskürtücü hatta giren hortumun ucuna takılan meme (ayarlı),
NOS ve Benzin Solenoid’i, NOS Hattı, Devre Şalteri ve Atış Şalteri, NOS
Tüpü, NOS Sistemini oluşturur.

Yukarıdaki
şekilde de görüleceği üzere sistem; bagaja konulan bir tüpten, motor
bölümüne çekilen hat yardımıyla karburator ve emme manifoldu arasına
takılan bir plate ve püskürtmeyi sağlıyacak Nos ve Benzin solenoidi ile
irtibatlandırılmış sürücünün elinin altındaki bir şalterle (tetik)
istediği zaman devreye sokabildiği bir güçtür.

NOS
sistemi genelde hertürlü motorda rahatlıkla kullanılabilir. Pistonlar
ufak aplikasyonlarda döküm (cast) olabilir, büyük beygirli
aplikasyonlarda (200 ve üzeri HP) ise dövme (Forged) piston
kullanılması tavsiye edilir. Nitrous gazı enjektörlü arabalarda memeler
yardımı ile her porta ayrı ayrı püskürtülebilir. Çeşitli beygir
güçlerine göre sistemleri ve yine bunlarında uygulanacak motor
güçlerine göre püskürtme memelerinin çeşitli boyları vardır. Genelde
sağlıklı bir uygulama için 1500-2000 RPM’den sonra püskürtme yapmak
tavsiye edilir. Daha fazla benzin vermeden Nitro püskürtürseniz motorun
normal zamanda kullandığı yakıtın yanma nispetini hızlandırmış
olursunuz. Bu da çok geçmeden pistonlarda harabiyet verici detonasyona
sebep olur.

Standart
performans parçalarının tamamı motor üzerine ekstra stres koyarak
sürekli daha fazla yakıt sarfiyatı yaparlar. NOS sisteminde ekstra
stress yakıt sarfiyatı ve sürüş problemi yoktur. Çok yüksek akışlı
sistemlerde ateşleme sistemine bazı ilaveler ile (örneğin; avans ve
rotar zamanlayıcısı) takılması çok basittir.

100
HP civarında istenildiği zaman ve anında güç almak için çok çok ucuz
bir sistemdir. Türkiye’de Nitrous gazı (N2O), “sanayi gazı” dolum
firmalarınca kolaylıkla doldurulabilir ve maliyet açısından en ekonomik
beygir gücü sağlayıcısıdır.

Güvenirlilik: Nos sistemi genelde her ebaddaki motorlarda güvenle uygulanabilir Ana temel standart motorlarda;
4 Silindirli motorlar 60-100 Hp.
6 Silindirli Motorlar 75-150 Hp.
8 Silindirli (Small Block) Motorlar 125-150 Hp.
8 Silindirli (Big Block) motorlar 150-250 Hp. ekstra Güç artırımını kabul ederler .
Bu
verilen değerler modifikasyon hiç yapılmamış veya çok az yapılmış
(cast) normal standart pistonlu ve Kranklı motorlarda güvenle
kullanılabilir.

Fiyat
mukayesesi için standart uygulamalı bir nos kiti 600-1250 dolar
civarındadır. Nos şu anda Amerikada kullanılan her yüz Amerikan Klasik
Spor otomobilinden (Muscle car) 60’nda mevcuttur, ve 50 eyalette
yasaldır hiçbir emisyon artığı ürettmezler.

Türkiye
genel distribütorü RPM yine ufak hacimli 1000-1400cc. gibi aplikasyona
uygun Sneaky Pete isimli 2-3 sıkımlık sadece tek nos memesi ile
işletilen kitlerinde satışını yaptıklarını ve kullanıcılarının memmun
olduklarını bildirmişlerdir.fakat çabuk biten tüp sorunu da göz ardı
edilmemelidir. [Devamı gelebilir Smile ]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.modifiyelim.friendhood.net
 
NOS (Nitrous Oxide System) Hakkında Biraz Bilgi...
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Nedir bu "Nos"? (Nitrous Oxide System)
» Giresun Görele - Görele Hakkında Bilgi - Görele Resimleri
» bursa hakkında
» manisa hakkında
» kırsehirin hakkında

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: MODİFİYELİ ARAÇLAR-
Buraya geçin: